onsdag 18. november 2009

Til Paris idag

Jeg har hatt mye å lese til å eksamen, og har derfor ikke blogget på en liten stund. Måtte få lest mest mulig forrige uke for å være sikker på å være ajour, for idag skal jeg nemlig til Paris! Kan nesten ikke tro det. (Ennå). Det blir fantastisk å komme seg bort en tur, selv om det er midt i eksamenskjøret. Det betyr at mine fridager denne tiden før eksamen stortsett blir de i Paris! Absolutt ikke verst å tilbringe fridagene sine der, så jeg bare gleder meg.

Noen av de tingene jeg og venninnen min har planlagt å gjøre er:

-Dra på kaféen fra Amélie filmen
-Rusle rundt i Montmartre
-Louvre museet
-Ta turen opp i Eiffeltårnet(som jeg faktisk ikke fikk gjort sist)
-Spise makroner
-Rusle i Latinerkvarteret
-Se Notre Dame
-Shoppe
-Se på fantastiske juleutstillinger i butikkvinduene
-Kjøpe kaffe på Starbucks

Mye av dette er standard turistgreie, men det blir masse impulsivt som skjer underveis, og det skal jeg fortelle om når jeg er tilbake. Og skal ta masse bilder! Med Paris er det egentlig nok bare det å gå rundt og se, for det er sååå mye å se, og det å sitte på sjarmerende kaféer er typisk Paris ting å gjøre.

Au revoir! :)









1 kommentar:

Anonym sa...

ha en max god tur! Sist vi var der mastruberte en mann utenfor vindet våres, men regner med det ikke skjer med dere :))