torsdag 17. desember 2009

Juleferie



Da var det endelig juleferie. Eller eksamen var faktisk ferdig for 2 dager siden, har nytt ferien i en og en halv dag så langt. Tiden får vise hvordan eksamen gikk... I hvertfall har jeg endelig tid til å blogge litt igjen, og ikke minst få livet mitt tilbake, og de vanlige tingene jeg bruker å gjøre utenom å LESE TIL EKSAMEN 3 UKER I STREKK. Har aldri jobbet så hardt før, så nå syns jeg at jeg fortjener ferie!

Har impulsivt laget meg en appelsin- og kaneldrikk jeg fant oppskrift på, på Tine.no. Var i tvil om den skulle være god, appelsin i kaffe hmmm... men den var kjempe digg! Kjenner at julestemningen endelig kommer, har julemusikk på og koser meg med drikken.

Her er oppskriften som virkelig anbefalles, den er lett å lage!

2 dl TineMelk Hel
1 dl kaffe , sterk
½ ts kardemomme , malt
½ ts kanel , malt
3 ss nypresset appelsinjuice
½ ss sukker

Slik gjør du
1. Varm opp melken, ha i krydder og appelsinsaft. Rør om.
2. Smak til med sukker og server, gjerne med ekstra dryss krydder og/ eller revet appelsinskall.

Ingen kommentarer: