fredag 29. mai 2009

I det siste...

I det siste

har jeg innsett en del ting,
ting som kanskje burde ha vært klare for lenge siden,
men av ulike grunner har jeg nok valgt å lukke øynene,
kanskje det var dette som nettopp hindret meg i å leve
slik jeg burde
At jeg ikke har ville se hvordan situasjonen er,
blindet og nummet meg selv
Da er det også veldig vanskelig å forandre seg

Gjennom å forstå hvorfor
har man vel også kommet et godt stykke på veien til en løsning
Tror og håper at innsikten kan føre meg videre fra en litt fastlåst situasjon

Ofte føles det bedre for mennesker å ikke vedkjenne vonde og vanskelige følelser
Slik at man heller rømmer,
bort bort bort,
men jeg vil ikke være en som ikke er tilstede i sitt eget liv
fordi hun alltid flykter

Flukt fra frykten er også flukt fra gleden
Heldigvis er jeg ung og innsikt kommer ikke for sent

Ingen kommentarer: