onsdag 15. april 2009

What to do? Siste frist for å søke

Hodet mitt går snart i spinn. Grubler på hva jeg skal gjøre i morgen, på lørdag og ja, resten av livet... Yrkesvalg er vanskelig! Idag er siste frist for å ombestemme seg på samordnaopptak søknaden... Vet mer om hva jeg IKKE vil bli, enn hva jeg VIL bli. Hva hjelper det meg i søknadsprosessen, lite. Det er veldig begrensa hva jeg kunne tenke meg å jobbe som.

Har jo allerede nesten et år på sykepleien, bortsett fra en anatomi eksamen som gikk skeis.. men vil jeg virkelig fortsette og få et yrke der jeg må sette sprøyter, kanyler, kateter, tuber i hals/nese osv.?

Jeg er like svar skyldig som ifjor. Er altså en del jeg ikke liker med yrket, og liker definivt ikke å gå på sykepleie utdanninga. Er hundre tusen vanskelige prøvelser å gå gjennom; eksamner, oppgaver, samarbeid i grupper, praksis, foredrag, ja, er så mye mer enn jeg kunne forestille meg. Og alt dette for et dårlig betalt yrke, nesten det som er verst. I utgangspunktet har jeg dårlig erfaring med å gå på skole, ikke med læringen, men alt styret går meg på nervene. Vet ikke om jeg takler det mer.

I tillegg til alt dette, kom jeg i en jentegruppe ifjor på 10 stk som kunne ha lagd oppfølgeren til Mean girls. Gav ikke meg akkurat MOTIVASJON og optimisme til å gjøre mitt beste, og styrke mitt ønske om å bli sykepleier. Hun ene som vil bli jordmor kommer jeg til å blankt avvise hvis jeg en gang i fremtiden (gud forby) havner på fødestua med henne på jordmorvakt. Stay away, bitch. (Brukte jeg virkelig det ordet? Føler meg litt for voksen til det. Some day I'll grow up too, right? Jaja, er vel det mest beskrivende på henne :) )


Nei, jeg får gå i hi et par måneder til før jeg bestemmer meg. Jeg er nok ikke den aller, aller mest besluttsomme person :p

Ingen kommentarer: