fredag 8. januar 2010

Paulo Coelho



Glemte å ta med denne årsplanleggeren/kalenderen, "Inspirasjon", i lista over fine gaver jeg fikk til jul. Den er helt super, og innholder ukentlige sitater fra bøker av en jeg har lest en del av, Paulo Coelho, som er en brasiliansk forfatter. Han er kjent for å være en vår tids mest innflytelsesrike mennesker, og bøkene hans for å forme den sosiale og kulturelle debatten. Ganske morro at en forfatter og bøker kan ha så mye innflytelse. Det tyder jo på at han har mye klokt å si gjennom bøkene sine. "Alkymisten" er kanskje den jeg likte mest, og den som har solgt mest. Den fikk i gang en del tanker om skjebne og tilfeldigheter...

Leste dette om den: "En kalender, en følgesvenn, en veileder … la et utvalg sitater fra Paulo Coelho inspirere deg på reisen gjennom året. Boken er vakkert illustrert av den colombianske illustratøren Catalina Estrada."
Tenkte at denne må jeg ønske meg til jul! Håper den kan hjelpe meg til å få litt mer orden på dagene, og inspirere til ting :)

Dagens sitat: "Jeg må ta sjanser. Jeg kan ikke være redd for nederlaget." - fra en bok kalt "Brida".

Ingen kommentarer: