mandag 31. august 2009

Anne-Kat. Hærland

Måtte bare kommentere Anne-Kat Hærlands utspill mot "Aksel+Tone". Må si at jeg skjønner bakgrunnen for det, selv om uttalelsene om Aksel som en fiskelignende fyr med bulende øyne var å gå over streken. Han har jo absolutt en sjarm.

"Hennie er en flink skuespiller, men knapt verdens beste. Ja, ja, hun er bare 21 år. En barneforelskelse. Det er litt det. Jeg har sko som er eldre enn Tone Damli Aaberge.

- Misantropen i meg får næring av slike oppslag. Så topper det seg. Hennie dukker opp i VG etter en Choice-greie. Han introduserer henne på scenen som verdens vakreste kvinne og verdens beste sanger. Det mangler bare at de står frem og forteller at det går samtidig for dem.

- Det er litt rart. Damli Aaberge har vært mange år i søkelyset. Trodde at Aksel Hennie er en smart og oppegående fyr, så er det bare Barbie og Feilvare-Ken, liksom."

Den siste kommentaren er en killer, hehe. Litt ondskapsfullt, men...

Har omtrent mista all respekt for Aksel etter at han ble sammen med en 13 år yngre jente, som i tillegg ikke virker som den skarpeste kniven i skuffen. Og det er kanskje årets underdrivelse.

De oppførte seg som noen fjortiser på Amanda utdelingen, som jeg altså så på fordi Max Manus er en av mine favoritt filmer, og var spennende å se hvor mange av prisene den kom til å stikke av med. Rimelig mange tippet og håpet jeg. Sikkert mange som så på av samme grunn, og hva skjer annet enn at vi blir bombadert med kamerafokus på et pr-kåt/kvalmt og kyssende par. Hun som i utgangspunktet ikke er en skuespillerinne, og egentlig ikke har noe (offisielt) å gjøre på Amanda utdelingen. Det ender med at Tone omtrent sleiker Aksel i ansiktet og lager bjeffelyder i et intervju etterpå. Pinlig, pinlig, piiineelig. Selvfølgelig kan man påpeke at det var uprofesjonelt av tv2 å gi tvtid til en som ikke har noe med filmbransjen å gjøre whatsoever, men Aksel og Tone visste hva som kom når de avgjorde at de skulle møte opp sammen der.

Hadde nok ikke blitt så indignert hvis ikke Aksel der og da uttrykte at han kunne gjerne snakke masse om seg selv og sine prosjekter, men en del av privatlivet ville han ha for seg selv, derfor snakker ikke han om det(!). At de møtte opp den kvelden motsier jo alt dette, og gir de om mulig enda mer oppmerksomhet. Hans vern av privatlivet har jo blitt ødelagt de siste månedene, og lurer litt på om hans gode rykte har blitt en anelse spylt ned i kloakken. Jeg hadde i hvertfall inntrykk av før dette at Aksel var en intelligent og oppegående fyr, som jeg hadde stor respekt for. Jeg klarer ikke ha respekt for noen som så veldig motsier det de står for. Så enkelt som Nemi ville ha sagt det: Skuffet!

Ingen kommentarer: