onsdag 30. september 2009

Public enemies








Fikk endelig sett Public enemies i helga, den hadde jeg egentlig planlagt å se på premieren. Den var alt jeg hadde håpet på! Bortsett fra en del volds- og skuddscener som gjorde det til litt en typisk actionfilm, var det en utrolig fin film med en kjærlighetshistorie. Filmen viser bankraneren John Dillinger fra flere sider, selv om han på mange måter var en kynisk og brutal mann, hadde han en annen mykere side der han var en true gentleman.







Ikke til å komme bort fra at Johnny Depp er veldig, veldig kjekk i denne filmen, men at han er en utrolig dyktig skuespiller er selvfølgelig viktigst ;) Han er også veldig flink til å velge ut gode manus, som blir til gode filmer, og det tror jeg er den viktigste årsaken til at han har holdt seg så lenge i bransjen som han har. Johnny er en outsider som ikke er opptatt av kjendiseriet, og det gjør også at jeg har stor respekt for han. Eier nesten alle filmene hans, så man kan vel si at han er en av mine favoritt skuespillere. Denne videoen må sees:




Syns dette var en storslått og melodramatisk film. Just as I like it! Må kjøpe den på dvd når den kommer. Uten å røpe noe kan jeg nevne at på slutten vet man ikke om man skal le eller gråte.




Marion Cotillard var nydelig i filmen.

Ingen kommentarer: